jemput jadi kawan =)

Monday, July 11, 2011

tahniah.

salam.

rasanya dah lebih dari seminggu tentang juara imam muda musim kedua dinobatkan di saluran astro oasis106.cuma sekarang baru ada kesempatan nak menulis sikit tentang kebanggaan terhadap si juara dan naib juara musim kedua itu.

bangga le.orang perak.anak perak telah rasminya dinobatkan sebagai imam muda terunggul.asal ayer tawar tu yang ye nye.dekat aje.bukan jauh ayer tawar dengan manjung-sitiawan.ekekeke...aura tu.ambil berkat.alhamdulillah pada Allah.sebenarnya siapapun juara,kedua atau selepas itu bukan keutamaan,yang penting tujuan itu ya,memartabatkan ilmu agama kita,islam.ilmu milik Maha Pencipta.

TAHNIAH ya.im hassan dan im nazrul.

lagi cool im nazrul berkhidmat di perak juga meskipun dia asal johor.uishh,banggenye...

alhamdholillah tq Allah.

nak tau?
entah kenapa waktu tengok imam muda akhir,sebak aje rasa,pertama sbb dah akhir,kedua terharu sangat2 dengan program2 semacam ini.benar2 mendidik hati dan jiwa saya.mudah2an seluruh umat nabi muhammad yang lain juga.

lagi sebak(malu nak nangis sebab tengok satu family,kang kata apa pulak,hee) bila part im hassan nangis sewaktu berdoa.aishh...meruntun hati.siap dalam hati cakap kalaulah saya ada kat perak masa tu sure qiamullail tu saya rempit sorang2 pegi mesjid yg im jadi imam tu,nak join.apekan daya saya ada urusan di kuala lumpur masa tu.kerja tetap kerja,tanggungjawab perlu dilaksanakan.

lepas tu kagum beno sebab im hassan dalam medan imam muda,mesti tak lupa bawak loghat negeri perak...comei aje bunyinye...ater...

saya kalau berkesempatan tengok imam muda yang setiap hari jumaat tu,kalau ma ayah sama ada,ma suka cakap,sejuk perut mak budak tu mengandungkan dia ya,maneh beno budak tu.orang mana tu kakcik? ater,mak kalau orang cakap pun,kadang2 mak perasan im nazrul yg wakil perak...mak tak perasan le tu.tiap2 minggu tunjuk pun orang jugak yang mak tunjuk.comelnya omak den. =)

apapun,syukur pada Allah,rezeki itu jika Allah nak bagi,tak kira siapa,yang pasti usahakanlah akan sesuatu itu ya,doa banyak2,tawakkal pada Allah.maka hasilnya....insyaAllah takterduga =)

lepas hantu kak limah balik ghumah,maka
imam muda hassan pula menjadi sebutan.

alhammdulillah,anak perak memang amat membanggakan.

cuma bab bola aje perak dah tak berapa nak menonjol.cer usehe cer usehe...

ececehh,lain dah tu.

anak siapapun,negeri apapun,utamakan yang UTAMA.

p/s-memang seluruh orang2 perak bangga dengan kejayaan im hassan.tahniah.merata pergi orang cakap tentang imam muda.

**maaf tak isi gambar.sekadar cerita.sebab dah merata gambar im semua.hihi.




No comments:

Post a Comment