jemput jadi kawan =)

Sunday, September 11, 2011

sekadar mengulangi dan mengingati

assalamualaikum wbt

Dengan segala kudrat dan kekuatan yang ada dipinjamkan untuk seseorang yang bernama manusia.Dengan kekuatan yang bisa lelah dan rebah itu juga menulis demi sesuatu yang mungkin antara sesama manusia kian lupa dan tidak sedar mengenai sesuatu yang menjadi lumrah dan fitrah dalam fasa kehidupan.

Kita biasa merencana dan mencongak apa dan apa yang kita akan lakukan di masa depan,kita dengan penuh yakin dan bersemangaf mengatakan ia bisa dikotakan.Tanpa dan lupa melihat lihat akan kemungkinan yang bakal menusuk dan menerjah segala impian dan cita yang ingin dikota.lagi perit bila jerih perih usaha berakhir dengan sia sia belaka.subhanallah...

andai bisa waktu itu diputar atau dipusatkan kesatu satu masa yang mana kita ingin mengubah atau perbaiki keadaan dan kesilapan tika itu,ya pasti mahu...mahu dan mahu,andai itu dapat mengubah dari satu keadaan yang tidak bagus menjadi sangat baik dan membahagiakan.

itulah,setiap yang ingin dilakukan,didebat dan dibicarakan fikirkanlah akan kemungkinan,yang pasti jangan melibatkan kesulitan dan kesusaha bagi orang sekeliling,andai itu berlaku jua jadi pasrahlah kita atas nama Yang Maha Kaya,mohon diberi petunjuk serta kekuatan demi masa depan yang lebih mencabar ...


p/s:saya tak mahu orang disekeliling saya terluka dan dilukai oleh saya apalagi saya sendiri tidak bisa andai diri dilukai atas perkara perkara yang seharusnya selesai dengan bicara kata yang baik dan mendatangkan kebaikan kedua belah pihak dan sesiapa sahaja.

mudah2an Allah sentiasa memimpin kita ke jalan yang lurus dan benar,

No comments:

Post a Comment