jemput jadi kawan =)

Wednesday, October 19, 2011

cerita macam macam

assalamualaikum...

macam macam yang duk berlegar dalam kepala.sesekali tepu otak sebab banyak berfikir.banyaknya persoalan dan jawapan yang memerlukan penyelesaian.ada jawapan adakala saya tak nampak jalan.ada jalan saya tak tahu ambil keputusan.oh Tuhan.itulah pesan mak,buatlah iktikharah...buat solat hajat...rajin2 buat solat dhuha.ya mak....

malam2 terjaga itulah peluang terbaik dan bukan semua Allah berikan peluang terjaga,terjaga yang Allah beri adalah kesempatan untuk topup pahala,tambah dan menambah baik ruang2 kosong yang selalu diambil mudah.ruang itu sangat2 indah andai kita tahu menyelenggaranya...tetapi manusia ini,aduhai...berbuat sedikit tetapi berharap sangat banyak.saya teringat satu petikan yang mana seseorang yang inginkan ketenangan dari Allah,bukan hanya berdoa ia tak ia...dan Allah juga takkan beri ketenangan yang tiba2 tanpa hambaNya berusaha keras memohon akan ketenangan...istiqomah.lillah memohon ketenangan...ikhlas.

mudah2an hati ini tercetak akan hal2 kebaikan.saya sememangnya berpendirian bertenang dan terima sesuatu dengan redha.bukan berserah semata apalagi mengalah dengan keadaan.saya tak pernah lupa untuk berdoa agar hati saya dijauhkan dari kufur akan nikmat Allah.lupa jasa Allah.lupa akan semua yang Allah beri.tetapi saya juga manusia biasa,ada masa2 lemah.oh Tuhan...pimpinlah hati ini supaya kekal bersama kasih sayang dan rahmat.mohon Allah tuntun saya supaya melihat yan ujian2 yang hadir sebagai kekuatan.mahu matang mesti kuat.mesti tahu apa itu ketentuan.hari ini jika bukan mlik kita,lihat pula hari2 lalu yg kita selalu kecapi nikmat bahagia...dan yang akan datang,pasti kejayaan diraih andai sabar menjadi kunci yang ampuh dalam kehidupan.

p/s-tak sabar mahu menjadi makcik ni ha =)


No comments:

Post a Comment