jemput jadi kawan =)

Sunday, October 23, 2011

keterujaan menjadi makcik

assalamua'laikum.

mudah2an segala yang dilakukan oleh kita,yang dilalui oleh kita dicatit akan pahal kebaikannya.amin.
alhamdulillah keterujaan menjadi seorang makcik,walaupun ini anak buah yang ketiga =)
bezanya anak buah yang ini anak buah perempuan.wewee,yang dua dulu hero.anak2 abang.dan sekarang anak kakak,dan sepanjang saya bersama kakak yang ini,banyak perkara yang saya pelajari,Allah telah berikan laluan dan kesempatan untk saya melihat hakikat dan betapa didunia ini masih banyak lagi yang saya tak tahu,dan seharusnya saya tahu,ambl tahu.

beberapa hari ulang alik hospital dalan jarak waktu dan hari yang berlainan,baby main2 nak kelua tanak kelua.hihi,doctor cakap pada akak mcm tu.dan alhamdulillah,jumaat kelmarin 21102011 lebih kurang jam 3pagi,kakak saya selamat melahirkan anak sulungnya, di pusat perubatan university malaya (ppum),berat saya lupa..lahaiii....
hari jumaat tersebut juga dalam 11 pagi baru saya kehospital,sebab sehari sebelum tu saya sudah seharian dekat sana,tapi kakak masih belum bersalin.tapi apapun dalam saya,makcik dan suami kakak sendiri menunggu dan terus menunggu,banyak yang dapat saya pelajari disana.pengalaman yang tidak semua kita dapat...apetu? insyaAllah ada rezeki saya cerita kemudian.

ok,dibawah ni antara gambar2 anak buah saya,mari tengok2.hihi =)

Zara Raisya.


sesampainya di hospital,mashaAllah...teruja saya tanya mamanya
mana baby,rupaynya nurse baru ambil,sebab nak letak semula kat bilik khas,kan kakak pun masih lemah.jadi atas ni haa,saya lihat2 dia dari jauh aje,huhu...hehe,rupanya dia yg tepi sekali,eceh lena aje tidonye.comel aje dia dengan gang2 nya tidur. =)


zoom sikittt....
baby nyenyak yeaa?...
dalam hati,subhanallah...akhirnya inilah rupa bayi yang ditunggu2 saat kelahirannya.
alhamdulillah.dua2 selamat.baby sihat.


nak tau,ketup ketap2 saya dengan kamera,sampai nurse dengan orang2 keliling duk memandang2..segan tu segan,tapi keterujaan buat saya lupa nak segan2 ni haa..ini time baby sudah datang pada mamanya...wahh teruja...
wewee....dia tidur aje.penat main dalam perut mama kot :P



berdebar aje tengok baby zara ni,jenuh nak dengar dia nangis,tak bunyik2 pun,time lahir aje,
lepas tu dia sambung tido.hikhik.


kalau tengok posisi jarak yang macam ni,ramai yang kata baby ni nembam.tapi tidak sebenarnya,dia kecil sangat...badannye tecik,nak pegang mula2 saya takut,tapi sebab teruja,saya pegang juga,waaa....teciknye...weweee..



manalah orang tak teengok saya....dari dalam bilik,sampailah baby ni dibawa pada mamanya,sampailah itu,ini asyik ambil gambar...yang baby ni pun...redho aje...taraaaa.....dia nyorok2 bawah selimut...


'mummy,plislah saya letih ni'
ini mungkin yang bakal dikatakan oleh zara bila dia pandai cakap esok. :P



mudah2an putri zara raisya menjadi anak yang solehah,berjaya dunia dan akhirat...menjadi anak yang berbakti pada keluarga,agama,masyarakat dan negara..amin ya rabbal alamin.



mummy sayang kat si tecik ni haa....
sekarang baby ada di perak,dan akan bersama2 mamanya disini sampai habis pantang.

untung si tecik ni haa,ramai yang melawat,hadiah pulak waaahaaa...nak bawak balik ke perak semalam pun hampir2 tak muat,tapi sumbat2 juga.
ucapan dan doa buat baby,si mama pun tak putus2...alhamdulillah.hanya Allah yang membalas jasa kalian semua,mudah2an Allah memberi rahmat.


p/s-nama baby ni saya yang namakan.hihi.pemimpin yang berkilauan,bercahaya maksudnya.si papanya mahu zara jadi doctor.since lahir dah asyik panggil Dr.Zara...wahhh =)


2 comments:

  1. untung lah ada anak buah..btw congrats ya.. ^^ comel zara

    ReplyDelete
  2. ya,alhamdulillah =)
    terima kasih cik jingga.

    =)

    ReplyDelete