jemput jadi kawan =)

Wednesday, January 18, 2012

hari hari mendatang

assalamua'laikum sahabat.
semoga Allah memberkati seluruh hidup kita.mudah2an menjadi nyata doa doa ini.aaminn

tanggal ini.saat ini.detik ini.
waktu itu lekas dan pantas terus pergi.tiada sepatah kata diucap pada kita.yang namanya 'masa' itu sangat kukuh dan terus berjalan atas janjinya pada Allah.juga malaikat.menjalankan perintah Allah dengan baik sekali.manusia?

saya manusia.Allah menciptakan saya dengan sebaik baik kejadian.seperti anda semua juga.kita sama.tidak ada beza.yang namanya beza adalah amalan yang kita bakal persembahkan disana kelak.Allahuakhbar!

selalu hati dirobek2 rasa kaku dan pilu apakah hidup ini pernah atau ada memberi kesan pada seluruh alam.meski sedikit.apakah sumbangan yang telah diperjuang dan dipertaruhkan.apa yang telah saya beri pada masyarakat.orang2 sekeliling,keluarga dan pastinya pada agama saya sendiri...hanya Allah Maha Tahu.

saya tak mahu hanya galak menjadi insan yang gah menulis.hebat dalam kata.lantang menghunus hujah sedangkan saya kaku bila bertindak.jadi pada siapa harus saya kata dan nyatakan betapa saya amat risau yang namanya hidup ini.minta dijauhkan sifat2 riak dan segala sifat2 mazmumah...naudzubillah...

dalam pada saya mencintai segala nikmat dunia tapi saya risau bila mana saya lupa pada Si Pemberi Nikmat...masyaAllah....hari2 saya menikmati pemberian Allah.saya menghadapi hari2 mendatang dengan mengunapakai semua yang Allah beri.

sesungguhnya Allah menciptakan kita dalam pelbagai ragam dan tuntutan tetapi kita tetap menghadap Tuhan yang satu yakni Allah swt...dalam pada kita rancak dengan segala tuntutan dan kerjaya dunia moga2 kita tidak lupa pada Sang Pencipta.

bertabahlah menghadapi hari hari baru dalam hidup.aaminn

p/s: ainil sahabat saya sewaktu di unisel dulu sudah berhijrah.subhanallah...insyaAllah rajin2 nanti nak buat entry khas untuk kamu.

2 comments:

  1. Sampaikanlah walaupun 1 ayat... Semoga cekal melalui hari-hari yang mendatang. Hindari riak kerana ia akan menghapuskan segala amalan...InsyaAllah, semoga dalam lindunganNYA dan dipelihara sifat mahmudah kita...amin...

    ReplyDelete
  2. terima kasih...syukron syukron =)

    mudah2an Allah mengkabulkan doa2 dan menjadi milik kita atas segala yang dipinta.

    ReplyDelete