jemput jadi kawan =)

Wednesday, July 10, 2013

Selamat datang Ramadhan 1434H

Assalamua'laikum sahabat yang dikasihi Allah semua :)

Ramadhan Kareem !

Ahlan Wasahlan Marhaban Ya Ramadhan.
alhamdulillah ramadhan menjelma lagi.moga kesempatan ini tidak disiakan ,

sebelum terlambat saya memohon ampun dan maaf atas setiap keterlajuran saya dalam menulis disini.ya sepanjang saya wujud dalam dunia penulisan blog.andai ada yang mengenali saya melalui laman sosial facebook atau secara nyata juga sama saya mohon ampun dan maaf atas kekurangan dan kesilapan saya.
mudah mudahan Allah merahmati hubungan silaturrahim antara kita.

terlajak disini ,
suka saya mengingatkan diri utamanya agar istiqamah berbuat kebaikan dan meninggalkan kemungkaran.sempenan ramadhan ini saya mengharapkan agar kita terus tabah sabar dan tenang menjalani ibadah puasa disamping tidak megabaikan tanggungjawab baik dunia mahupun akhirat.

alhamdulillah sahur pertama awal pagi tadi saya bangun taklah awal sangat , sekitar jam430 pagi dan terus tungtang tungtang masak.lagi seronok sebab dapat bersahur di kampung.kalau di rantauan tentu tentu dengan kakak kakak aje.tapi dikampung ada mak ayah , jadi keterujaan nak bangun sahur tu lain.

tapi tak kesahla sahur mana,berbuka mana bagai yang penting kita berpuasa dengan penuh keimanan dan ketaqwaan seperti apa yang Baginda Rasulullah SAW dalam sabdanya berkata

daripada Abu Hurairah telah bersabda Rasulullah SAW ,
'barangsiapa yang berpuasa dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuni dosa dosanya yang telah lalu.  - HR Imam Nasai'e , Ibn Majah , Ibn Habban dan Baihaqi


dipanjangkan umur ketemu lagi di lain tulisan inshaaAllah.


No comments:

Post a Comment